Doğadaki Vites Kutuları ve Jet Motorları
Motorlu taşıtlara ilgi duyan hemen herkes bu araçların hareket etmesinde vites kutularının ve tepkili motorların ne kadar önemli bir yer tuttuğunu bilir. Fakat pek az kişi, doğada, bizim kullandıklarımızdan çok daha iyi tasarıma sahip vites kutularının ve jet motorlarının olduğundan haberdardır.Vites kutusu, bir aracın hızı değiştiğinde motorun en verimli şekilde kullanılmasını sağlar. Doğadaki vites kutuları da otomobillerdekine benzer bir prensiple çalışır. Örneğin sinekler, normal bir uçuş sırasında, havada üç aşamalı hız sağlayan doğal bir vites kutusu kullanırlar. Bir sinek bu sistem sayesinde kanatlarını istediği hızda çırparak aniden hızlanabilir veya yavaşlayabilir.54
Otomobillerde motordan elde edilen gücü tekerleklere aktarmak için çok sayıda dişli kullanılır. Düzgün bir sürüş, ancak dişliler kademe kademe kullanıldığı takdirde elde edilebilir. Arabalardaki oldukça ağır ve fazlaca yer kaplayan bu dişlilerin yerine, sineklerde sadece birkaç milimetrekareye sığan bir mekanizma vardır. Çok daha kullanışlı bu mekanizma sayesinde sinekler kanatlarını rahatlıkla çırpabilirler.
|
Bir jet motoru bir ucundan havayı emer ve diğer ucundan çok
daha büyük bir hızla dışarı bırakır. Harrier uçakları, motorlarının
egzozlarından yüksek hızla çıkan havayı özel kanallar aracılığıyla yere
doğru püskürtürler. Harrier bu sistem sayesinde dikey iniş-kalkış
yapabilir. Uçak havalandıktan sonra egzoz çıkışı geriye doğru
yönlendirilir.
Mürekkep balığı da, jet uçaklarındaki gibi jet tipi itme
hareketini kullanır. Mürekkep balığının bedeninde, cep benzeri iki
açıklık bulunur. Bu açıklıktan alınan su, kuvvetli kaslardan oluşan
esnek bir torbaya alınır. Torbada arkaya doğru açılan bir kanal bulunur.
Kasların kasılmasıyla kesedeki su büyük bir hızla kanaldan dışarı
atılır. Bu canlı, düşmanlarından kaçarken 32 km/saat hıza kadar
ulaşabilir, hatta bazen sudan dışarı sıçrayarak gemilerin güvertelerine
düşebilir.55
|
Bu konudaki en benzersiz örneklerden biri olan Nautilus, ahtapot benzeri bir deniz canlısıdır ve jet motoru ile çalışan bir gemi gibidir. Başının altındaki bir tüp ile suyu içeri alır ve sonra da geri püskürtür. Böylece oluşturduğu akım bir yöne doğru hareket ederken Nautilus da diğer yöne doğru hareket eder.
Bu canlıların bilim adamlarını imrendiren bir diğer özellikleri de, sahip oldukları doğal tepkimeli motorların, denizin derinliklerindeki son derece güçlü basınçlardan etkilenmemesidir. Ayrıca hareketi sağlayan sistemleri hem sessiz hem de oldukça hafiftir. Nitekim Nautilusun yaratılışındaki bu üstünlük, denizaltılar için model oluşturmuştur.
|
|
|
| Bir istiridye, deniz yıldızı tarafından tehdit edildiğinde kabuğunun iki yakasını aniden kapatır. Böylece bir miktar suyu jet hareketi oluşturacak şekilde dışarı atar ve bedenini ileri fırlatmış olur. | Bilimsel adı Ecballium elaterium olan acı kavun bitkisi, tohumlarını meyvelerindeki şiddetli bir patlama ile etrafa dağıtır. Bu patlama jet tipi bir hareketle gerçekleştirilir. Sapından kurtulup düştüğünde meyvenin içindeki basınç dengesi bozulur ve meyvenin içindeki tohumlar yapışkan bir sıvı ile dışarı fışkırtılır. Bitkideki bu düzen, bir mermiyi namlusundan saniyede 1.000 metre hızla fırlatan tabancanınkine benzer.57 |
Deniz Altındaki 100 Milyon Yıllık Üstün Teknoloji
|
|
| Nautilus |
Nautilusun vücudunda biyokimyasal yolla özel bir gaz üretilir ve bu gaz, kan dolaşımı ile hücrelere aktarılarak hücrelerden suyun çıkması sağlanır. Bu sayede Nautilus avlanırken ya da düşmanlarından kaçmak istediğinde daha derine inebilir veya yüzeye çıkabilir.
Bir denizaltı sadece 400 m. dibe dalabilirken Nautilus için 450 m. derinliğe dalmak son derece kolaydır.58
Bu, pek çok canlı için oldukça tehlikeli bir derinliktir. Ancak buna rağmen Nautilus bu durumdan hiç etkilenmez, kabuğu basınçtan parçalanmaz ya da vücudunda herhangi bir zararlı etki görülmez.
|
|
| Denizaltılar su yüzeyine çıkmak ya da dibe dalmak için özel bölmeler kullanırlar. Bu bölmeler Nautilus'taki bölmelerle aynı işi görür. Bölmeler hava ile dolu olduğunda denizaltı su yüzeyinde durur. Bölmedeki hava su ile değiştiğinde denizaltı dibe batar. Uygun miktarda suyun bölmelere basılması ya da boşaltılması sağlanarak denizaltının su altındaki seyri ayarlanır. |
"Gökleri ve yeri bir örnek edinmeksizin yaratandır…" (Enam Suresi, 101)
|
|
|
|
Nautilus'un bu 100 milyon yıllık fosili hayvanın hiç evrim
geçirmediğinin delillerindendir. Allah bu hayvanı sahip olduğu mükemmel
tasarımla,eksiksiz olarak bir anda yaratmıştır. |
Denizaltıların dalış tekniği balıkların kullandığı tekniğe de
benzer: Balıklar suyun icine dalış ya da yüzeyine doğru çıkış yapmak
için suya göre yoğunluklarını kontrol edebilirler. Balıklarda içini hava
ile doldurdukları bir yüzme kesesi bulunur. Bu kesedeki havanın
miktarının değişmesi, balığın suya göre olan yoğunluğunda da değişime
yol acar. Balık böylece dibe dalabilir veya yukarı çıkabilir. Balıklar
bazen bu kesede oyle bir ayarlama yaparlar ki, su yüzeyinin altında
batmadan ya da yükselmeden sabit durabilirler. |
|
Denizaltıların su içindeki seyri özel kumanda sistemleri ile
sağlanır. İnsan zekasının ürünü olan bu sistemler uzun mühendislik
çalışmaları sonucunda oluşturulmuştur. Aklını kullanabilen hiç kimse
bunların tesadüfen oluştuğunu iddia edemez. Ancak evrimciler,
denizaltının yapabildiği işin aynısını yapabildiği halde Nautilius'un
tesadüfen oluştuğunu iddia edebilmektedirler. Kuşkusuz böyle bir
iddianın gerçek olamayacağı açıktır.
|
|
|
| Nautilus 'un bu 100 milyon yıllık fosili hayvanın hiç evrim geçirmediğinin delillerindendir. Allah bu hayvanı sahip olduğu mükemmel tasarımla, eksiksiz olarak bir anda yaratmıştır. |
DİPNOTLAR
54 http://www. watchtower. org/library/g/2000/1/22/article_02. htm55 Wild Technology, Phil Gates s. 38
56 Stuart Blackman, "Synchorinised Swimming", BBC Wildlife, Şubat 1998, s.57
57 Bilim ve Teknik Nisan 1985, "İşte Doğa"
58http://waquarium. mic. hawaii. edu/MLP/root/html/MarineLife/Invertebrates/Molluscs/Nautilus. html; Waikiki Aquarium Education Department, December 1998
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder